Ekonomi

Antalya’da Sevgililer Günü çiçek ihracatı artıyor

Türkiye kesme çiçek ihracatında yüzde 90 ile lider olan Antalya’da Sevgililer Günü’nden 1 ay önce başlayan hareketlilik rakamlara da yansıdı. Antalya Ticaret Borsası (ATB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, “80 milyon dal çiçeğimizi ihraç ettik. Sevgililer Günü’ne kadar 7,5 milyon dolar civarında gelir bekliyoruz.”

Süs bitkileri üretiminde yüzde 50, kesme çiçek ihracatında ise yüzde 90 ile Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden Antalya’da Sevgililer Günü hareketi yaşanıyor. Ocak ayının ortasında başlayan çiçek ihracat hareketi, Şubat ayına girilmesiyle daha da arttı. Antalya’nın yaklaşık 36 ülkeye kesme çiçek ihracatı yapılırken, bu yıl rakamların geçen yıla göre daha iyi olacağı öngörülüyor.

Antalya’nın Türkiye’de kesme çiçek üretiminin merkezi olduğunu belirten ATB Başkanı Ali Çandır, şehrin ihracatta ilk sırada yer aldığına dikkat çekerek, “Yaklaşık 36 ülkeye ihracat yapıyoruz. Geçen yıl rakamlarda ufak bir düşüş yaşansa da bu rakamı geride bıraktık. Bu yıl ihracatımızın toparlanmasını diliyorum.” “Yapıyoruz” dedi.

“80 milyon şube ihracatı”

Süs bitkileri ve kesme çiçek satışında Sevgililer Günü’nün değerli bir gün olduğunu hatırlatan Ali Çandır, Ocak ortasından Sevgililer Günü’ne kadar 7,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirileceğini iddia etti. Çandır, “İnsanların asırlar boyunca sunu ritüellerini geliştirdiği bu konuda, kalbi sevgiyle dolu olan herkesin sevdiklerine çiçek hediye etmesini bekliyoruz. Avrupa’ya ve Rusya’ya çok sayıda çiçek ihraç ettik. 80’e yakın ihracat gerçekleştirdik. milyon dalı çiçek. İhraç ettiğimiz çiçeklerin yüzde 86’sı karanfil. “Yüzde 14’ü diğer çeşitler. Uluslararası ihracatımız bitti. 7,5 dolar civarında bir gelir bekliyoruz. Bunun dışında 80 ilde sevgisini ifade etmek isteyen insanlara çiçeklerimizi Antalya’dan gönderiyoruz. Genel olarak herkes bütçesine göre çiçek bulabilir.” verdi.

“Çiçeklerimizi daha fazla çeşitte üretip dünyanın her yerindeki insanlara ulaştırmaya çalışacağız.”

Çandır ayrıca tüm dünyada ekonomik dalgalanmaların yaşandığına dikkat çekerek, “Enflasyon insanların harcama alışkanlıklarını değiştiriyor. Umuyoruz ki gelişen dünya ekonomisinde çiçeklerimizi daha fazla çeşitlendirip dünyanın her yerindeki insanlara ulaştırmaya çalışacağız. Dünya.” – ANTALYA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu